Następna zmiana sprzedawcy
Procedura zmiany sprzedawcy obowiązująca przy kolejnej zmianie sprzedawcy jest krótsza i prostsza niż przy pierwszej zmianie. Nie jest konieczne zawarcie nowej umowy o świadczenie usług dystrybucji – obowiązuje dotychczasowa, zawarta przy pierwszej zmianie sprzedawcy. Ponadto nie ma potrzeby dostosowywania układów pomiarowo — rozliczeniowych (liczników), gdyż zostały dostosowane przy pierwszej zmianie.
JEŚLI odbiorca sam przeprowadza procedurę
- Odbiorca dokonuje wyboru sprzedawcy i zawiera umowę sprzedaży.
Nowa umowa sprzedaży powinna wejść w życie z dniem wygaśnięcia umowy sprzedaży z dotychczasowym sprzedawcą - takie rozwiązanie gwarantuje ciągłość sprzedaży.
Odbiorca może zapytać nowego sprzedawcę o możliwość zawarcia umowy kompleksowej (zamiast dwóch umów – umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług dystrybucji) - Odbiorca wypowiada obowiązującą dotychczas umowę sprzedaży
- Odbiorca informuje operatora systemu dystrybucyjnego o zawarciu umowy sprzedaży z nowym sprzedawcą
- Odczyt licznika i rozliczenie końcowe z dotychczasowym sprzedawcą.
JEŚLI odbiorca udziela pełnomocnictwa nowemu sprzedawcy
- Odbiorca dokonuje wyboru sprzedawcy i zawiera umowę sprzedaży, upoważniając sprzedawcę do reprezentowania go przed operatorem systemu dystrybucyjnego oraz przed dotychczasowym sprzedawcą.
- Odczyt licznika i rozliczenie końcowe z dotychczasowym sprzedawcą.